FAQ

1. Bestellen

1.1 Hoe kan ik een product zoeken?

In onze webwinkel vind je linksboven een vergrootglas. Hier kun je een zoekterm invullen om te zoeken in ons assortiment. In de headerbalk van onze webshop vind je alle productcategorieën zoals: kids, home & living en merken. Binnen deze productcategorieën kun je alle producten vinden.

1.2 Hoe kan ik een product bestellen?

Bestellen op Houtwarenhuis.nl gaat eenvoudig in een aantal stappen. 

  • Ga naar het artikel dat je graag wil bestellen - selecteer het product en klik op "aan winkelwagen toevoegen" 
  • Het artikel zit nu in de winkelmand - je kan verder winkelen (het artikel blijft staan) of direct naar de winkelmand.
  • Het winkelmandje staat rechts bovenaan, als je hier op klikt kan je verder naar afrekenen. Klik op check bestellen.
  • Log in als je al geregistreerd bent of vul de gegevens in waar om gevraagd wordt. 
  • Klik op doorgaan met bestellen.
  • Kies verzendwijze en klik op doorgaan naar betalen. 
  • Je wordt doorgestuurd naar de betaalpagina, als dit is gelukt krijg je automatisch een bevestiging van je bestelling via de mail. 

1.3 Hoe weet ik welke producten in mijn winkelwagen liggen?

In onze webwinkel vind je rechtsboven een winkelwagen. Hier vind je een overzicht van het aantal producten dat je hebt geselecteerd en de kosten van de producten.

1.4 Ik wil een wijziging doorvoeren in de winkelwagen, hoe doe ik dit?

Je kunt wijzigingen aanbrengen binnen de winkelwagen. Zo kun je een product uit de winkelwagen verwijderen door op het icoontje met de prullenmand te kiezen. Je kunt het aantal stuks van een product wijzigen door op de – of + te drukken. Het aantal wordt hierdoor gewijzigd. Vervolgens wordt de nieuwe prijs getoond.

1.5 Hoe weet ik of mijn bestelling goed is aangekomen?

Als je online een bestelling plaatst ontvang je direct een orderbevestiging op het opgegeven e-mailadres. Hierin vind je een overzicht van jouw bestelling. Laat het ons weten als je deze bevestiging niet ontvangen hebt, dan kunnen we nakijken of de bestelling goed bij ons is doorgekomen.

1.6 Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of annuleren?

Dit kan alleen als de bestelling nog niet verzonden is. Neem zo snel mogelijk contact op met de klantenservice voor meer informatie. Je kunt telefonisch, per e-mail, social media of chat contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder.

1.7 Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

In de meeste gevallen is het mogelijk om jouw bestelling af te halen. Tenzij het product rechtstreeks vanaf de leverancier wordt verstuurd. Mocht dit het geval zijn, dan zullen we je hier tijdig van op de hoogte brengen.

Kies tijdens het afrekenen bij de verzendwijze voor de optie ‘Afhalen’. Wij zorgen er dan voor dat jouw bestelling binnen 24 uur kan worden afgehaald.

2. Bezorgen/ Verzenden

2.1 Wat zijn de levertijden in Nederland?

Bestellingen die op werkdagen voor 17:00 uur worden geplaatst, worden dezelfde dag nog verstuurd. Dit betekent dat je jouw bestelling in de meeste gevallen binnen 1 werkdag in huis hebt. Voor Belgische zendingen geldt een levertijd van 1 tot 2 werkdagen.

*De levertijd van handgemaakte producten (zoals: borrelplanken en badplanken) bedraagt 1 - 3 werkdagen. 

 

2.2 Wat zijn de verzendkosten?

Nederland

  • € 3,95 verzendkosten voor bestellingen onder de € 95,-
  • Gratis voor bestellingen vanaf € 95,-

België

  • € 7,95 verzendkosten bij elke bestelling

Helaas kunnen wij voor Belgische bestellingen geen gratis verzending regelen, omdat we te maken hebben met te hoge transportkosten.

2.3 Hoe kan ik mijn pakketje volgen?

De levering verloopt via de pakketbezorger van PostNL. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden. Je ontvangt meestal aan het eind van de werkdag een Track & trace-code waarmee je jouw zending met barcode online kan volgen. Je kunt het via deze link volgen of met de PostNL-app.

2.4 Kan ik de bezorgtijd of plaats van mijn pakket aanpassen?

Wil je jouw pakket toch op een ander bezorgtijdstip of plaats laten afleveren? Kies dan zelf waar en wanneer je je pakket wilt ontvangen. Je kunt de mogelijkheden bekijken in je Track & trace omgeving of PostNL-app. Je kunt kiezen voor:

  • bezorging bij de dichtstbijzijnde PostNL-punt
  • bezorging op een ander moment (overdag of s’avonds)

Je kunt je keuze doorgeven zodra PostNL je pakket in ontvangst heeft genomen (meestal in de avond).

2.5 Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Ja, dat kan. Je kunt een ander afleveradres opgeven bij je bestelling. 

2.6 Ik heb mijn bestelling niet op de afgesproken datum ontvangen. Wat nu?

De bestelling wordt binnen 1 werkdag afgeleverd, tenzij anders vermeld. Als je jouw bestelling niet tijdig hebt ontvangen, kan je contact opnemen met de klantenservice door een e-mail te sturen naar info@houtwarenhuis.nl Wij zullen er dan alles aandoen om je bestelling alsnog zo spoedig mogelijk jouw kant op te krijgen.

2.7 Levert de webwinkel ook in het buitenland?

Ja, wij leveren bestellingen ook in België.

3. Retourneren

3.1 Kan ik mijn bestelling retourneren?

Je hebt het recht om jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te retourneren. Je hebt na het melden nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd.

Enkel de kosten voor retour van het afleveradres naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 euro (pakketpost) met track en trace. Raadpleeg voor de exacte tarieven de website van jouw vervoerder.

Neem van te voren eerst even per e-mail (info@houtwarenhuis.nl) contact met ons op zodat wij op de hoogte zijn van jouw retournering. 

Om gebruik te maken van je recht op herroeping kun je het herroepingsformulier downloaden, invullen en naar ons opsturen en ons vervolgens per e-mail op de hoogte brengen.

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Wanneer je een item retour wilt sturen kan dit naar ons retouradres:

Houtwarenhuis
T.a.v. retourafdeling
Hamseweg 21-F
3828 AA Hoogland

3.2 Aan welke voorwaarden moet het product voldoen om te retourneren?

Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Houtwarenhuis.nl geretourneerd worden.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

3.3 Ik heb mijn bestelling geretourneerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?

Wij zullen het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

3.4 Zijn er kosten verbonden aan retourneren?

De verzendkosten van de retourzending zijn voor eigen rekening. 

4. Betalen

4.1 Op welke manieren kan ik betalen?

U kunt in onze webwinkel op tien manieren betalen: via iDeal, Klarna Achteraf betalen, Creditcard, Apple Pay, Paypal, Bancontact, overboeking, SOFORT Banking, KBC/CBC Payment Button en Belfius Direct net.

4.2 Wat is Paypal?

PayPal is de meest bekende online wallet en maakt het mogelijk om wereldwijde betalingen te ontvangen. Je kunt via PayPal betalen met je creditcard, bankrekening of PayPal-saldo. Je kunt ook een betaling via je telefoon of tablet doen zonder het invullen van amibank- en creditcardgegevens.   

4.3 Wat is iDEAL?

iDEAL is de meest gebruikte betaalmethode in Nederland. Betalingen zijn mogelijk via de 10 grote banken van Nederland: ABN AMRO, ASN Bank, Bunq, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en van Lanschot.

4.4 Wat is SOFORT Banking?

SOFORT Banking is een Europese betaalmethode waarmee betalingen en donaties gedaan kunnen worden, zonder dat je extra accounts aan hoeft te maken.

4.5 Wat is Apple Pay?

Apple Pay is de eigen betaalmethode van Apple, beschikbaar in meer dan 35 landen voor alle Apple-gebruikers. Het maakt gebruik van je Wallet, waarin je je betaalkaarten plaatst.

4.6 Wat is Bancontact?

Bancontact is de bekendste online betaalmethode in België. In België kan je met verschillende banken betalen via Bancontact. Consumenten hebben een fysieke kaart, die gekoppeld is aan een bankrekening.

4.7 Wat is Belfius Direct Net?

Belfius is een van de grootste Belgische banken. De bank voorziet in een eigen betaaloplossing voor haar klanten. Belfius klanten kunnen op deze manier in hun vertrouwde bankomgeving realtime betalingen verrichten.

4.8 Wat is KBC/ CBC Payment Button?

Met de KBC/ CBC betaalknop kun je eenvoudig online betalen als je klant bent van de Belgische bank KBC en CBC Bank. KBC richt zich op het Vlaamstalige deel van België, CBC daarentegen, is volledig Franstalig. Beide banken bieden in feite dezelfde betaalknop aan, maar net met een andere naam.

4.9 Wat is Klarna Achter Betalen?

Met Klarna Achter Betaal betaal je jouw bestelling achteraf zodra je deze van ons hebt ontvangen en besloten hebt deze te houden. Zo betaal je nooit voor wat je terugstuurt.

Je vult je naam, adres, woonplaats, e-mailadres en andere gegevens in die je altijd bij de hand hebt en je betaalt wanneer het jou goed uitkomt tijdens de betaaltermijn van 14 dagen.

4.10 Ik heb een betaling gedaan. Hoe weet ik zeker dat ik heb betaald?

Je ontvangt een bevestiging per e-mail zodra de betaling is verwerkt.

4.11 Ik heb betaald, maar geen bestelling ontvangen. Wat moet ik doen?

Als je binnen 5 werkdagen na het plaatsen van jouw bestelling je product nog niet hebt ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice-afdeling. Dit kun je doen door een e-mail te sturen naar info@houtwarenhuis.nl met daarin je ordernummer.

5. Klachten

5.1 Ik heb een klacht over mijn bestelling, wat moet ik doen?

Je kunt per chat of per e-mail (info@houtwarenhuis.nl) contact opnemen met de klantenservice.

6. Mijn klantgegevens

6.1 Hoe kan ik een wijziging in mijn gegevens doorgeven?

Door een e-mail te sturen naar info@houtwarenhuis.nl met daarin de gegevens die je wilt wijzigen. Wij zullen dit dan voor handmatig voor je aanpassen. 

6.2 Ik wil klant worden bij de webwinkel, hoe moet ik dat doen?

Je kunt klant worden door een bestelling te plaatsen. Met dit account kan je snel en eenvoudig bestellen. De webwinkel registreert je als klant, waardoor je bij een volgend bezoek niet opnieuw jouw gegevens hoeft in te voeren.

6.3 Wat zijn de voordelen van een persoonlijke webwinkel account?

Je hoeft bij een volgend bezoek niet opnieuw jouw gegevens in te voeren. 

6.4 Is het noodzakelijk om me te registreren?

Nee, het is niet noodzakelijk om je te registreren om een product te kopen binnen onze webwinkel. Je kunt ook een bestelling plaatsen zonder een account aan te maken. 

6.5 Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kom ik hier achter?

Als je jouw bestelling wilt afrekenen, zie je bij het afrekenenproces staan 'Heb je al een account? Inloggen'. Druk hierop en je kunt vervolgens jouw wachtwoord opvragen via "Wachtwoord vergeten? Klik hier". Let op: je dient hier het e-mailadres in te vullen dat je binnen jouw account hebt geregistreerd. E-mailadressen die niet zijn geregistreerd, worden niet door de webwinkel herkend.

6.6 Ik heb een nieuw e-mailadres. Moet ik nu ook een nieuw account maken?

Nee, dat is niet nodig. Wanneer je een nieuw e-mailadres hebt, kunt je contact opnemen met onze klantenservice door een e-mail te sturen naar info@houtwarenhuis. In deze e-mail vermeld je het oude e-mailadres waarmee je eerder een bestelling hebt geplaatst en vermeld je het nieuwe e-mailadres die wij in mogen opnemen in het databestand. Wij zorgen er dan voor dat dit handmatig wordt aangepast.